۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰

مدیرکل استاندارد استان قزوین:

دفتر پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در قزوین تقویت می شود

دفتر پژوهشگاه منطقه ای استاندارد در قزوین تقویت می شود

قروین- مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: تشویق به دریافت نشان حلال و تقویت دفتر پژوهشگاه منطقه ای و حمایت از شرکت های دانش بنیان مهمترین اولویت در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین تجلیل از واحدهای نمونه و منتخب استاندارد استان روز یکشنبه  با حضور نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، هدایت الله جمالی پور استاندار،  مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی،  مدیران کنترل کیفیت استان در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

سیروس صارمی در این مراسم گفت: سازمانهای جهانی استاندارد هر ساله با شعاری این روز را گرامی می دارند.

وی افزود: انسانها از ابتدای خلقت که دانسته های خود را در سنگ‌ نوشته ها ثبت کردند تا به امروز که از فناوری های نوین برخورداریم بدنبال این بوده اند که اطلاعات را به نسل های آینده منتقل کنند.

صارمی بیان کرد: استاندارد به کمک تصاویر ویدیویی آمده تا این دانش را به آیندگان منتقل کند.

وی تصریح کرد: در سال رونق تولید نقش استاندارد بسیار کلیدی است و می تواند به بالا رفتن کیفیت تولیدات کمک کرده و موجب رونق آن شود.

مدیر کل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: با تدوین ۳۳ هزار استاندارد که نیمی از آن در زمان خانم پیروز بخت بوده به کیفی سازی تولید کمک شده است.

وی گفت: قانون نظام استاندارد سازی در مهر ماه سال ۹۶ توانست حرکت روبه جلوی خود را بیشتر کرده و در خدمت تولید باشد.

صارمی یاداور شد: امسال فرآیند انتخاب واحدهای تولیدی نمونه در سراسر کشور انجام شد و ارزیابی و قضاوت ها صورت گرفت و برتربن ها شناخته شدند البته امسال واحد نمونه کشوری از قزوین نداشتیم.

صارمی افزود : اداره استاندارد قزوین علاوه بر تکالیف خود کارهای شاخصی انجام داد که واگذاری دبیرخانه استاندارد به بخش خصوصی، اجرای بسته های حمایتی در صادرات و واردات،  ثبت اولین گواهینامه صادراتی،  صدور اولبن گواهی حد مجاز آلاینده در محصولات کشاورزی که سه پروانه به زنان کارافرین صادر شد از مهمترین انهاست.

وی بیان کرد: انجام پژوهشف راه اندازی کارگروه استاندارد سازی و ساماندهی وضعیت آسانسورها،  مشارکت در نمایشگاه صنعت ساختمان،  راه اندازی دفتر منطقه ای پژوهشگاه استاندارد در قزوین از دیگر کارهای انجام شده است.

صارمی یاداور شد: اهدافی هم در مسیر نیاز استان تعریف شده است که به کمک استاندار محترم برای اجرای ان اقدام خو اهد شد.

وی اظهارداشت: تشویق برای دریافت نشان حلال،  صدور مجوز محصولات دانش بنیان و تقویت دفتر پژوهشگاه استاندارد از اولویت های استان در سال جاری است.

کد خبر 4761981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha